Wednesday, November 6, 2013

Tips Elak Perut Buncit+Boroi

Perut buncit atau boroi memang menjejaskan penampilan tidak kira lelaki ataupun wanita.Biasanya mereka yang berperut buncit ni akan sentiasa berasa kurang yakin diri sebab semua yang dipakai semuanya tak kene.... Hari ni,aku nak kongsi sikit tips untuk elakkan perut buncit+boroi ni... :)

1.Jangan Makan Terlalu Banyak
Belon kalau diisi dengan angin yang banyak,makin besarkan?? Ha....macam tu la juga perut kita ni,kalau diisi dengan makanan yang berlebihan,mesti la jdi buncit...

2.Elakkan Makanan Yang Berlemak
Badan kita memang memerlukan lemak,tapi kuantiti yang diperlukan itu tidaklah banyak.Oleh itu,bila korang terlebih ambil lemak dalam pemakanan,mesti la lemak 2 akan terkumpul di sekitar perut biasanya.

3.Elakkan Meminum Air Terus Selepas Makan
Ni petua orang dulu-dulu...bila kita trus minum air selepas makan,perut kita akan mengembung dan kelihatan buncit.Sekurang-kurangnya kita kne lah tunggu lebih kurang 15-20minit lepas makan barulah kita minum

4.Bersenam
Ni la yang paling penting skali...bersenam itu penting untuk mgelakkan perut buncit dan menyihatkan badan.Senaman itu haruslah dilakukan secara konsisten.

Tu je la tips yang dapat aku kongsi...semoga bermanfaat untuk korang.
Say NO to 'perut buncit+boroi'....

No comments:

Post a Comment