Saturday, November 2, 2013

Lagi Buang Bayi

Kelmarin time aku baca metro,ada lagi kes buang bayi.Kali ni berlaku kat Kuching,Sarawak.Bayi perempuan yang cukup sifat,dijumpai oleh seorang pemuda yang sedang mencari umpan untuk memancing di bawah jambatan di tebing Sungai Sarawak.

Hmm....aku ingatkan dah reda sikit kes buang bayi yang hangat di dada akhbar sebelum ni,tapi kelmarin aku terbaca lagi kes ni di dada akhbar.Aku hairan la...kenapa mereka sanggup buang bayi tu?? Kalau tak nak,banyak lagi orang yang nak anak..pusat kebajikan pun ada.Perlu ke sampai nak buang-buang?? Mereka bukan ank patung,mereka juga manusia yang bernyawa...

Kalau berani buat,berani la tanggung..jangan sampai bayi yang tak berdosa yang jadi mangsa.Aku sebagai seorang ibu,cukup sensitif bila dengar kes buang bayi ni.. Cukup-cukup la kita dah buat dosa bila buat maksiat,pastu nak tambah dosa lagi dengan bunuh bayi yang tak bersalah tu... Macam-macamlah....

No comments:

Post a Comment