Friday, November 8, 2013

Kisah Ibu Muda

Hello semua.... :) Hari ni aku nak kongsi sikit pengalaman aku jadi ibu muda ni... Bukan senang tau nak jadi ibu muda...banyak pekara korang kene lupakan kalau nak jadi ibu muda yang berjaya. Hari ni,macam-macam cerita pasal ibu muda yang kita dengar.Contohnya,ibu muda dera anak,ibu muda curang,ibu muda abaikan anak dan banyak lagi lah....
Kenapa jadi macam ni??

Ha.....tu la...kalau tak bersedia lagi nak pegang tanggungjawab jadi seorang ibu,lebih baik jangan menggatal nak kawin awal.Tanggungjawab sebagai seorang ibu itu sangat besar...bila dah jadi ibu,sepenuh perhatian dan masa memang untuk anak-anak serta keluarga. Kat sini la kekuatan mental dan fizikal itu sangat diperlukan.

Kebanyakkan ibu muda yang gagal,adalah berpunca daripada sikap mereka sendiri yang tiada usaha langsung untuk berubah.Aku masa mula-mula jadi ibu dulu pun stress juga...maklum la,masa tu aku muda lagi.Umur aku masa tu....biarlah rahsia...hehe.Tapi memang muda la... Selalu juga la aku dengan hubby aku berperang pasal ank ni,buat ni tak betul,buat tu tak betul... Tapi lama kelamaan,aku rasa ok dah... Memang betul la kata orang,semua benda perlukan masa.

Syukur....sekarang family aku bahagia.Aku pula belajar untuk jadi matang walaupun aku muda lagi.. Apa yang penting,kekuatan untuk harungi hidup itu harus ada supaya kita mampu untuk hadapi cabaran.
Huhu....panjang pula aku berceloteh hari ni... :D

No comments:

Post a Comment